Zdjęcie profilowe to jeden z ważniejszych sposobów na budowanie swojego wizerunku w sieci Czy tego chcemy czy nie, zawsze jesteśmy oceniani po wyglądzie. Badania pokazują, że wystarczy  40 milisekund na ocenę atrakcyjności nowo poznanej osoby. Dlatego nieumiejętnie wykonane zdjęcie profilowe może wyrządzić więcej szkód niż jego brak. Sprawdź, jak uniknąć podstawowych błędów, podkreślić swoje atuty i ukryć wady.

Facebook, YouTube i Intsragram – trzy najpopularniejsze serwisy społecznościowe, bez których dziś ciężko wyobrazić sobie nawiązywanie i utrzymywanie nowych znajomości. Każdego dnia spędzamy około 6,5 godziny korzystając z Internetu, z czego średnio 2 godziny 16 minut to czas poświęcony na korzystanie z social mediów.  Ponad połowa użytkowników sieci korzysta przynajmniej raz dziennie z Facebook’a. YouTube i Instagram to kolejno około 37% użytkowników oraz 8%.

Bez dobrego zdjęcia profilowego nie uda nam się stworzyć autorytetu w sieci, dlatego poniższe pytania powinny Ci  w tym pomóc.

Jakie cechy chcesz podkreślić na zdjęciu profilowym?

Jeśli chcesz sprawić wrażenie osoby przyjacielskiej, uśmiechnij się szeroko i szczerze na zdjęciu. O atrakcyjności decydują duże oczy, natomiast wrażenie dominujących charakterów robią osoby o ciemnej karnacji i ostrych rysach twarzy.

Jak sprawdzić, czy osiągnęliśmy zamierzony efekt?

Zawsze najlepiej jest zapytać zaufanej osoby trzeciej. Jej opinia będzie obiektywna i dowiesz się czy uzyskałeś zamierzony efekt. Co jeśli nie jesteś dalej pewny? Z pomocą przychodzi aplikacja PhotoFeeler. Wystarczy wrzucić swoje zdjęcie profilowe na stronę oraz wybrać jedną z trzech kategorii, w których chciałbyś zostać oceniony (randki, biznes, społeczność) a inni użytkownicy wyraża swoja opinię.

Co decyduje o pozytywnym odbiorze?

Oczy – odsłonięte (bez okularów, czy opadających włosów), wypoczęte, delikatnie przymrużone (charakterystyczne dla osób pewnych siebie).

Uśmiech – jest bardzo ważny, dlatego należy go odpowiednio wyważyć. Powinien ukazywać zęby, jednak nie może być zbyt szeroki (spowoduje niższe postrzeganie kompetencji) oraz jak najbardziej naturalny.

Ubiór – powinien wyrażać Ciebie. Jeśli na zdjęciu profilowym chcesz wyglądać na wpływową osobę, wybierz klasyczne, eleganckie ubrania. Odgrywa to szczególna rolę na portalach przeznaczonych do budowania sieci zawodowej, takich jak LikedIn.

Kadrowanie – najlepsze zdjęcie to te, które ukazuje osobę od pasa w górę lub od połowy tułowia.

Oświetlenie – kluczem do udanej fotografii, nie tylko zdjęcia profilowego jest dobre oświetlenie, najlepiej naturalne, dlatego zdjęcia robione około 12-13 przynoszą najlepszy efekt. Alternatywą jest sztuczne oświetlenie, w profesjonalnym studiu fotograficznym.

Jakie powinny być wymiary zdjęć w social mediach?

zdjecie-profilowe-infografika.png

Co jeszcze warto wiedzieć?

Dostępnych jest wiele aplikacji pomagających wykonać dobrej jakości zdjęcie profilowe. ToolWiz, Retrica, CandyCamera, Perfect356:One-Tap Makeover. Dzięki nim uzyskasz zadowalający efekt i z łatwością wykonasz samodzielnie podstawowy retusz zdjęć. W przypadku sesji biznesowej dobrze jest poprosić o pomoc profesjonalny zakład fotograficzny. Doświadczony fotograf uniknie błędów i podpowie jak pozować, by Twoje zdjęcie profilowe wyróżniało się i skutecznie budowało autorytet w sieci.